Однією зі складових Нової української школи є створення сучасного освітнього середовища, зокрема багатофункціональних гнучких просторів, що сприяють різним формам роботи, мотивують до навчання. На підтримку освітньої реформи Мінрегіон ініціював проект “Новий освітній простір”, що передбачає оновлення шкільних будівель на принципах енергоефективності, мотивувального та креативного дизайну, технологічності та інклюзивності.
Доцент Київського національного університету технологій та дизайну Данило Косенко розповідає, як зробити зі школи простір, що сприятиме навчанню.
Новий освітній простір – це не обов’язково реконструкція чи капітальний ремонт усієї шкільної будівлі. Англійські дослідники доводять, що найбільше на успішність учнів впливає простір класу. Загальношкільний дизайн також має значення, але якщо немає змоги переоблаштувати одразу всю школу, оновлення простору класу (а також, бажано, прилеглої рекреації) – розумне рішення, що матиме значний ефект.
Концепція розвитку школи:
Концепція розвитку Новобогданівського ЗЗСО розроблена на основі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад.
- Концепція розвитку спрямована на реалізацію:
- · Конституції України
- · Національної доктрини розвитку освіти
- · Концепції національного виховання
- · Освітнього напрямку Державної програми „Освіта. Україна ХХІ століття”
Проблема школи:
Формування сучасної, морально зрілої, конкурентноспроможньої особистості, патріота, інноватора, яка розвинута фізично, розумово, духовно та готова до соціального життя
Мета концепції розвитку школи – визначити перспективи розвитку школи як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави, нової української школи
Основними напрямками і завданнями розвитку закладу є:
1. Формування багатомірного освітнього простору для дітей віком від 6 до 17 років, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості, через навчання і виховання.
2. Реалізація особистісно-орієнтованого підходу до розвитку, виховання і навчання дітей через відновлення змісту освіти та впровадження провідних освітніх технологій на всіх ступенях навчання.
3. Впровадження в процес навчання нових інноваційних технологій. Розвиток комп’ютерної грамотності учнів та педагогів школи.
4. Демократизація навчально-виховного процесу.
5. Гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учнів.
6. Виховання позитивних мотивів навчальної діяльності, старанного та відповідального ставлення до навчання, готовності до практичного застосування знань, вмінь.
7. Виховання особистості через залучення до активної діяльності та всебічний зв’язок школи з життям.
8. Розвиток творчої ініціативи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності.
9. Розвиток в учнів пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого і творчого оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки і техніки.
10. Прищеплення учням шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.
11. Виховання учнів на основі загальнолюдських гуманістичних цінностей: ідеалів добра, правди, свободи, любові, дружби, справедливості, совісті, людської гідності.
12. Виховання в учнів патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові до рідної землі свого народу, готовності до праці в ім’я України.
13. Врахування вікових і індивідуальних особливостей учнів і вибір оптимальної системи способів навчання і виховання з врахуванням індивідуальних рис характеру кожної дитини.
14. Підготовка учнів до господарсько – трудової діяльності.
15. Гуманістичні відносини між суб’єктами педагогічного процесу.
16. Виховання в учнів свідомого відношення до всіх видів діяльності і людських відносин на основі самостійності та творчої активності вихованців.
17.З береження та зміцнення морального та фізичного здоров’я вихованців.
Модель випускника:
Моделлю випускника є громадянин держави, який:
- має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни;
- є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;
- уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентноспроможним на ринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;
- уміє критично мислити;
- здатний до самоосвіти і саморозвитку;
- відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;
- уміє опрацювати різноманітну інформацію.
Очікувані результати
Реалізація мети і основних завдань школи забезпечить:
- творче зростання дитини;
- зміцнення самосвідомості особистості, її національної гідності;
- прагнення до пошуку, дослідження, успіху;
- бажання творчо зростати та самовдосконалюватися
- спільна робота з батьками щодо формування освітньої та управлінської політики школи.