Учнівське самоврядування

 

Становлення і розвиток виховної системи  у  2020-2021 навчальному році

Виховання  найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може розвинутися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе та вміє правильно використовувати власний потенціал.

Основною метою у вихованні учнів у 2020-2021 навчальному році буде формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.

Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»,(рекомендації МОН України з організації у закладах освіти виховної роботи   щодо безпеки і благополуччя дітей у 2020-2021 н.р.) навчальний заклад має впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей: захищати права дитини, стати місцем, безпечним для дитини, і йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації.

У роботі з учнями у 2020-2021 н.р. школа керуватиметься "Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України", Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (Указом Президента України від 25 червня 2014 року №344/2014) а саме:

-Уникнення булінгу серед дітей

-Запобігання та протидії торгівлі людьми та дітьми

-Суїцидальна поведінка, небезпечні квести для дітей: профілактика залучення

-Профілактика девіантної поведінки, правопорушень та злочинності серед неповнолітніх.

-Пропаганда здорового способу життя

           Основними ідеями сучасної освіти, що підтримуються і поширюються Міжнародною організацією ЮНІСЕФ, є ідеї забезпечення прав, свобод та інтересів дітей, представлені в концепції програми “Школа доброзичливого ставлення до дитини”

         У сучасному світі активізуються такі негативні явища серед дітей та учнівської̈ молоді як насильство, кібертретирування, секстинг, булінг тощо, що не може не викликати стурбованості й посиленої уваги широких кіл громадськості, освітян, батьків.

          Цілком логічно, що виникає необхідність захистити, убезпечити, попередити наслідки впливу на особистість несприятливих факторів і чинників.

          Проблема цькування у школі існує давно, та лише зараз суспільство почало говорити про це відкрито. Міністерство освіти і науки України розпочало роботу над проектом "Безпечна школа", до якого закликає долучитися всіх небайдужих та підтримати ідею протидії цькуванню. У березні поточного року вдалося заручитися підтримкою всесвітньо відомого оратора який  провів мотиваційні зустрічі з учителями та учнями, розпочавши відверту розмову про булінг. Відеоматеріали про ці зустрічі розміщені у вільному доступі на сайті МОН і ми радимо їх використати в учнівських колективах з метою протидії цькуванню.

           МОН пропонує творчо підійти до проведення виховних заходів із використанням окремих відеороликів, виготовлених за матеріалами мотиваційних зустрічей Ніка Вуйчича із підлітками, педагогічними працівниками та батьківською  громадськістю.

Увазі педагогічних працівників пропонується 17 відеороликів кожен з яких може бути окремою темою розмовою з дітьми, як то у формі круглих столів, диспутів, брейн-рингів, написання есе тощо:

  • А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе
  • Де брати любов до тих, хто тебе принижує або ігнорує
  • Живе опитування по булінгу
  • З чого почати боротьбу з булінгом у школах
  • З яких слів потрібно почати діалог під час булінгу в школі
  • Прийми себе таким як є
  • Результати опитування підлітків щодо суїциду з причин  булінгу; але ти можеш змінити статистику

Безпечна школа - Нік Вуйчич (ВІДЕО)

Згідно концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, здійснювати виховну діяльність у відповідності до наступних ключових напрямів:

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.

Ціннісне ставлення до природи.

Ціннісне ставлення до праці.

Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Ціннісне ставлення до себе.

Превентивне виховання.

Сприяння творчому розвитку особистості

Педагогічний  колектив  школи вбачатиме головну мету національного виховання в набутті молодим поколінням соціального досвіду, успадкуванні духовних надбань українського народу, досягненні високої культури міжнаціональних взаємин, формуванні у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури.

         

Виховання школярів здійснюватиметься у процесі навчально-пізнавальної діяльності,  як провідної, шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів відведення належного місця "спільно взаємодіючій діяльності",  як на уроках, так і в позаурочний час, на виховних заняттях за інтересами, гурткових заняттях