ПОЛОЖЕННЯ

про моніторинг якості освіти та освітньої діяльності

у Новобогданівському ЗЗСО Радсадівської сільської  ради

Миколаївського району Миколаївської  області

/docum/2021/monitoring.docx

І. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає механізм підготовки та проведення моніторингу якості освіти та освітньої діяльності (далі – моніторинг) у Новобогданівському закладі загальної середньої освіти

1.2. Моніторинг проводиться відповідно до:

Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,

інших актів законодавства, наказів МОН України,

Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, схваленої Указом Президента України від 25 червня 2013 року №344/2013;

Статуту школи та даного Положення.

1.3. Провідним напрямком удосконалення системи освіти є формування системи управління якістю освіти засобами моніторингу розвитку та контролю якості освіти із залученням усіх зацікавлених учасників освітнього процесу.

1.4. Дане Положення спрямоване на підвищення якості освіти, активізацію та удосконалення діяльності закладу.

1.5. Внутрішкільний моніторинг передбачає збирання (первинні дані), аналіз та оцінку якості освіти, зберігання (створення і ведення бази даних), прогнозування та розробку рекомендацій щодо корекційної роботи.

1.6. Моніторингові дослідження проводяться робочою й моніторинговою групами.

1.7. Положення узгоджується науково-методичною радою школи та затверджується на засіданні педагогічної ради.

1.8. Дане Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу.

1.9. Мета проведення моніторингу:

  • виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти у закладі освіти,
  • встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям,
  • оцінювання причин відхилень від цілей.

1.10. У цьому положенні використовуються такі терміни:

Моніторинг – це спеціально організований, постійний, цільовий контроль і діагностика стану освіти на базі систематизації існуючих джерел інформації, а також спеціально організованих досліджень і вимірювань з метою зіставлення реального стану з очікуваними результатами, відстеження ходу будь-яких процесів за чітко визначеним показником.

Моніторинг в освіті – це система збирання, обробки, зберігання і розповсюдження інформації про освітню систему або окремі її компоненти, яка орієнтована на інформаційне забезпечення управління, що дозволяє робити висновки про стан об'єкта у будь-який момент часу і дає прогноз її розвитку.

Призначення моніторингу – забезпечити всіх учасників освітнього процесу зворотним зв'язком, що дозволяє вносити послідовні зміни в хід реалізації освітньої програми з метою підвищення якості її результатів.

Якість освіти – інтегральна характеристика системи освіти, яка відображає ступінь відповідності досягнутих реальних освітніх результатів та умов освітнього процесу нормативним вимогам, соціальним і особистісним очікуванням.

1.11. Моніторинг проводиться відповідно до таких принципів:

  • систематичності та системності;
  • доцільності;
  • прозорості моніторингових процедур та відкритості;
  • безпеки персональних даних;
  • об’єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу;
  • відповідального ставлення до своєї діяльності суб’єктів, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.

1.12. Об'єктом моніторингу є система організації освітнього процесу в школі.